donderdag 17 november 2011

Blog Hop Mo Manning


Hallo allemaal,
De dreamteamdesigners van Mo Manning houden iedere 3e donderdag van de maand een Blog Hop.
Het thema van deze maand is gekozen door Lori en is geworden `Make a gift` en heb ik dit doosje gemaakt. Ik heb `Tom en Tilly` gekozen van Mo Manning`s digital pencil voor dit project en ingekleurd met de distress.
Jullie volgend Hop stop is Kerttu en neem een kijkje op haar blog om te kijken wat voor moois zij gemaakt heeft.
Onthoud wel dat je een reactie achter moet laten bij alle bloghop deelnemers om kans te maken op een prijs.


Hi everyone,
The dreamteam designers of Mo Manning hold every third thursday of the month a Blog Hop.
The theme of this month is chosen by Lori to create a card/project `Make a gift`.
I`ve made this box and picked `Tom and Tilly` which I colored with the distress.
Your next stop is Kerttu and take a look on her blog, showing her beautiful project.
Remember to leave comments on all the blogs to make a chance of winning one of the prizes.


 Het papier wat ik voor dit doosje heb gebruikt is van My Minds Eye `Hazel`.
The paper I used for this box is from My Minds Eye `Hazel`.


Verder heb ik met een nestabilitie `Lacey squares` de omlijsting van het afdrukje gemaakt.
De lantaarn is met een doohikey van Magnolia uitgestanst.


De tekst is van LOTV.
Verder nog bloemen/ skeleton leaves, organzalint, bruin kant en parels gebruikt.


De distresskleuren zijn:
tattered rose
vintage photo
black soot
frayed burlap
walnut stain
brushed corduroy
shabby shutters
peeled paint
barn door
aged mahogany
peeled paint
pine needles
broken china
H2o fresh oregano

Veel plezier met het bloghoppen!
Lieve groetjes

Gretha

dinsdag 15 november 2011

Mo Manning Little Elf Pipa


Hallo lieve bloggers,
Met deze kaart doe ik mee met de challenge van Mo Manning en de uitdaging is `Fancy Folds`. Dit betekent dat je kaart met vouwwerk te maken moet hebben. Ik heb daarom een center step card gemaakt.
Ik heb de kaart aangekleed met papier uit een paperpadje van fancypants design `Sint Nick`.
De digistempel heet Little Elf Pipa.


Ik heb het ingekleurd met de distress. Het glimplekje van de kerstbal heb ik met Glossy accents van Tim Holz nog glimmender gemaakt. Op de foto komt dit jammer genoeg niet uit.
Het afdrukje heb ik met een ovale nestabilitie uitgestanst met daaronder een gegolfde examplaar in het rood en daaronder een stukje gaas met een kleedje geplakt.


Verder niet teveel poespas, omdat het papier vrij druk is.
Bovenaan nog een strikje gemaakt met ruitjeslint en hulstblaadjes van Marianne Design.
De tekst heb ik van m`n vriendin gekregen.
Hier en daar wat stickles en glitter opgebracht met een paar pareltjes aan de zijkanten.


Distresskleuren:
tattered rose
vintage photo
aged mahogany
bundle sage
old paper
peeled paint
pine needles

Leuk dat je even langskwam en tot de volgende kaart.
Lieve groetjes

Gretha

maandag 14 november 2011

Midwinter Tilda


Hallo dames,
Weer een magnoliaatje vandaag die ik weer heb ingekleurd met de distress.
Ze heet Midwinter Tilda. Ik heb eens totaal andere kleuren gebruikt.
Je blijft eigenlijk snel in dezelfde kleuren hangen.
Deze kleuren voor het jasje gebruik ik eigenlijk niet zoveel, het zijn de kleuren Milled lavender en Victorian velvet.
Het prachtige papier is van Pion.
Ik heb een creatable van MD gebruikt waar ik de punt van het uitgesneden afdrukje rechts eronder laat vallen.

De swirl en de bloemen zijn ook van creatables gemaakt.
De bloemen, tekst en het afdrukje heb ik met vintage photo de randen bruin gemaakt.


Daarna met stickles eroverheen zodat je een mooi glitterrandje krijgt.
De tekst is een clearstamp van Tina Wenke.


Verder nog kant, parels en een gaasje gebruikt.
Distresskleuren:
tattered rose
vintage photo
aged mahogany
milled lavender
victorian velvet
bundle sage
black soot
antique linen
old paper
walnut stain

De kaart heb ik voor `t Hobby Hoekje de Linge gemaakt.

Tot de volgende kaart.
Lieve groetjes

Gretha

zaterdag 12 november 2011

Something for you Tilda


Hallo allemaal,
Een kaart met een stempel van Magnolia gemaakt voor `t Hobby Hoekje de Linge, dat is een poosje geleden dat ik een Tilda heb ingekleurd. Ik vond het weer enorm leuk.
De stempel is in de winkel al helemaal uitverkocht, maar ik wilde jullie toch de kaart even laten zien.
Het papier komt uit een paperpad van My Minds Eye `Blush`.
Het is een padje met bruin/roze tinten.
Ik heb het afdrukje met een ovale nestabilitie uitgestanst.
Daaronder van het scrappapier het modelletje `labels eighteen` gemaakt.


De sneeuwvlok/kristal is al een oudere creatable en is nog donkerblauw van kleur van Marianne Design.
Het bontrandje aan de jurk en muts heb ik met liquid appliqué en de heatingtool bewerkt.
Om het afdrukje heb ik een randje met stickles een glinsterrandje gemaakt.
Verder aan alle randen van het scrappapier met vintage photo en de blendingtool een bruine kleur gegeven.
Nog bolletjeslint/ stipjes organzalint/ kant en parels gebruikt om de kaart verder af te maken.
Ik heb het een keertje wat eenvoudiger gehouden.
De kleuren van de distress zijn:
tattered rose
vintage photo
aged mahogany
antique linen
black soot
H2o Garnet

Een heel fijne avond allemaal.
Lieve groetjes

Gretha

vrijdag 11 november 2011

From me to you and you to me


Hallo allemaal,
Omdat ik wegens familie omstandigheden weg bent geroepen, kon ik gisteren geen kaart posten voor Cuddly Buddly.
Ik heb deze digi die door dezelfde tekenares Czes Pachela als Toby Tumble getekend is, ingekleurd met de distress.
Deze digi heet `From me to you and you to me`
Het papier `quilted holy` en de tekst zijn ook digi`s van Cuddly Buddly.
Onder het afdrukje heb ik met een shapeabilitie `Ironwork Motifs` de grote kristal gemaakt met daarover een bloem geplakt.
Het groene randje heb ik gemaakt met een doohikey van Magnolia.
De tekst is ook van Cuddly Buddly zelf.
Verder nog een lintje, bolletjeslint en parels gebruikt.


Hi Everyone,
I couldn`t post the card for Cuddly Buddly yesterday, because there were family conditions.
This digi signed by the same artist (Czes Pachela) as Toby Tumble, is colored with the distress.
This digi calls  `From me to you and you to me`.
The paper `quilted holy` and text are also digi`s from Cuddly Buddly.
Behind the digi, I used a big crystal made with a shapeabilitie `Ironwork Motifs`.
The green edge is made with a doohikey of Magnolia.
Further I used ribbon, polka dots ribbon and pearls.


The colors are:
weathered wood
peeled paint
shabby shutters
forest moss
faded jeans
H20 apple blossom/ blushing rose/ wisteria

Have a great weekend,
Fijn weekend toegewenst,
Lieve groetjes

Gretha

woensdag 9 november 2011

Mo Manning Little Elf Finn


Hoi Dames,
Vandaag is het weer tijd voor een kaart voor het Mo`s dreamteam.
Ik heb een digi gebruikt genaamd Little Elf Finn die ik ingekleurd heb met de distress.
Het papier komt uit een paperpad van S.E.I. waar ik de naam niet van weet, omdat ik deze velletjes gekregen heb, lief hé :)
Ik heb de combopons `Vintage Floral`gebruikt.


Ik heb verder een tekst van LOTV gebruikt, een kristalponsje van Martha Stewart, een creatable van Marianne Design en verder wat bloemen, parels en lint.


Hi Everyone,
Today it`s time again for a card for the Mo`s dreamteam.
I`ve used an image called `Little Elf Finn`, which I`ve colored with distress ink.
The paper comes from a paperpad, which I don`t know the name of it, because it was a gift.
The edges are coming from a Martha Stewart punch `Vintage Floral`.
Further I used some flowers, cristals (coming from a punch of MS), swirls ( creatable of MD),
pearls and ribbon.
The text is an image of LOTV.


The colors of distress are:
tattered rose
vintage photo
aged mahogany
faded jeans
broken china
pine needles
peeled paint
forest moss
wild honey
weathered wood

Ik wil nog een dankwoordje uitspreken voor mijn eerste Karen Doodleskaart, zulke lieve reacties mogen lezen.
Fijne dag verder en tot de volgende kaart.
Lieve groetjes

Gretha

dinsdag 8 november 2011

Karen Doodles challenge 88


Hallo lieve bloggers,
Ik laat jullie mijn eerste kaart zien die ik voor de challenge van Karen Doodles heb gemaakt.
Het thema was `Laat je inspireren door een lied` en mijn bijdrage is dan Oh denneboom Oh denneboom....., maar dan in het engels :))
Ik heb hiervoor de digi `Christmas Tree Guy` gebruikt.
Als jullie een kijkje willen nemen wat de andere leden uit het team Bovine gemaakt hebben, klik dan hier
.

De materialen die ik voor deze kaart gebruikt heb zijn:
papier - Authentique Wonder
creatables - MD
pons bloem - EK Succes groot + klein
tekst - zelf gemaakt met Word


Distresskleuren zijn:
shabby shutters
peeled paint
forest moss
barn door
aged mahogany
old paper

Ik hoop dat jullie mee willen doen en je genoeg inspiratie hebt kunnen halen voor deze uitdaging.
Lieve groetjes

Gretha

zondag 6 november 2011

Christmas Friends


Hoi lieve blogdames,
Het was me weer gezellig op de Kreadoe, veel blogvrienden ontmoet om even kennis te maken, of om even heerlijk bij te kletsen.
Ik heb hele leuke reacties ontvangen op de workshop, dank jullie wel hiervoor.
Er zijn ook mensen die me gemist hebben, wat ik toch wel jammer vind, maar gelukkig komen er nog meer beurzen aan in het volgende jaar voor een nieuwe poging.
Ik zou eerst 5 dagen op de beurs aanwezig zijn, maar het zijn er 4 geworden.
Omdat de eigenaars van het Hobbyschuurtje vervoersproblemen van hun spullen (tafel en stoelen) hadden vandaag hebben we in overleg besloten om de laatste dag geen workshops te geven.

Deze kaart is voor `t Hobby Hoekje de Linge en heb ik met de nieuwste en oudere creatables van Marianne Design gemaakt.
Ik heb deze 2 gecombineerd met ertussen een papieren kleedje en een gaasje van de drogist.
Tussen de boogjes heb ik een pareltje geplakt.


Het groene papier wat ik op de achtergrond gebruikt heb, komt uit een nieuwe serie van Papermania `At Christmas Time`.
De stempel is van Penny Black en is een clearstamp `Christmas Friends`.


Voor de afwerking heb ik een label met een tekst van Kaisercraft en een strik van touw met bellen, die echt geluid maken, gebruikt.
Verder de randen nog met de blendigtool en vintage photo bruin gemaakt.


Distresskleuren zijn:
vintage photo
faded jeans
black soot
shabby shutters
peeled paint
pine needles
barn door

Lieve groetjes

Gretha

donderdag 3 november 2011

Christmas wishes


Hoi lieve bloggers,
Vandaag is weer de dag van Cuddly Buddly en laat ik jullie weer een stempel van Toby Tumble zien `Christmas Wishes`.
Ik heb deze kaart ingepland omdat ik vandaag op de kreadoe aanwezig ben.
Het papier is van MD `Old Fashioned Christmas`.
Ik heb een ronde nestabilitie gebruikt en aan de rand met de blendingtool en vintage photo de rand bruin gemaakt met daarover heen een randje stickles ( dit doe ik op het allerlaatste moment als de kaart al klaar is).
De andere randen heb ik met een gelpen stiksteekjes getekend.
De swirls (takjes) zijn gemaakt met een doohikey van Magnolia.
In de rechterbovenhoek heb ik een bruin hoekje geplakt, dit is afkomstig uit een quickutzmalletje, die heeft de man van m`n vriendin voor me besteld, lief hé.
Onder het afdrukje zit nog een label met een tekst van Cuddly Buddly.
Aan de strik van touw heb ik nog een hangertje zitten.
Verder nog wat bloemen, een stukje jute, parels en een kleedje gebruikt.


Hi everyone,
Today is the day of Cuddly Buddly and I show you a card of Toby Tumble again, `Christmas Wishes`.
The paper is of Marianne Design `Old Fashioned Christmas`.
I planned this card, because I`m on a big Craft Fair here in the Netherlands for 5 days.
I`ll give there some workshops and demonstrations.
I`ve used a round nestabiltie and make the edge of it brown with the blendingtool and Vintage Photo.
When the card is ready, then I put some stickles on the edge of the image.
On the other edges of the card have I signed with a gelpen backstitches.
In the right corner at the top, I used a brown little corner, which I`ve made with a quickutz die.
The husband of my friend ordered it for me, isn`t he nice?
Behind the image, there`s a label with text of Cuddly Buddly.
At the bow of rope, there`s a little pendant.
Some flowers, a piece of burlap, pearls and cloth I used to finish the card.


Distress kleuren (colors):
vintage photo
tattered rose
antique linen
aged mahogany
pine needles
weathered wood
walnut stain

Een hele fijne dag verder en tot de volgende kaart.
Lieve groetjes

Gretha

dinsdag 1 november 2011

To someone special


Hallo lieve bloggers,
Allereerst wil ik jullie even een dank je wel zeggen voor de lieve reacties die ik steeds mag lezen als reacties op mijn creaties.
Gisteren liet ik weten dat ik vandaag met nog een nieuwtje zou komen en dat is als volgt, dat ik benaderd ben door het team van Karen Doodles om hun designteam te versterken. Ik vind dit natuurlijk keileuk en heb ik hierop volmondig ja gezegd.
Er zijn 2 teams, team Rosie en Bovine. Ik zit bij de laatste.

Nu over deze kaart, hiermee wil ik meedoen met de challenge van Mo Manning. Ik hoor jullie denken van je zit toch in het designteam van hun. Nou het zit namelijk zo dat ze 2 teams hebben. Ik zit in het dreamteam en het andere team is een challengeteam.
De stempel is een digi en heet `Bismarck` en heb ik ingekleurd met de distress.
Het papier komt uit een paperpad van Fancy Pants `St.Nick`.


De tekst heb ik met versafine op kraftpapier gestempeld en met de witte embossingpoeder en de heatingtool tot dit resultaat gebracht. De stempel is een tekst van LOTV.
Het randje onderaan is een doohikey van Magnolia.
Verder nog wat jute, bloemen, ruitjeslint, parels en 2 belletjes erop gedecoreerd.


De kleuren van de distress zijn:
vintage photo
aged mahogany
bundle sage
forest moss
scattered straw
antique linen

Vanaf morgen ben ik op de kreadoe voor 5 dagen en geef ik een aantal keren per dag workshops met inkleuren met distress inkt.
Misschien zie ik jullie even langskomen of bij m`n tafeltje aanschuiven.
Als jullie een blonde dame zoeken, die is er niet meer, lol, ze heeft bruin haar gekregen met hier en daar blonde lokjes :))
Ik zit bij de stand van `t Hobbyschuurtje hal 7 standnr. A063, A071
Ik zal dan niet zo veel in blogland zijn.
Lieve groetjes

Gretha