zaterdag 10 september 2011

A wish for peace


Hallo lieve bloggers,
Bep van `t Hobby Hoekje de Linge vroeg me of ik deze stempel van Penny Black wilde inkleuren.
Ik had nog nooit zoiets gedaan en vond het toch wel een uitdaging om er aan te beginnen.
Volgens mij is het wel aardig gelukt, vond het wel moeilijk om de goede kleur papier erbij te zoeken.
Gelukkig heeft deze (web)winkel veel keus in papier en had ik na eventjes zoeken de juiste gevonden.
De stempel is een slapstickstempel van Penny Black  `A wish for peace`.
Het papier is uit de serie van Maja Design.


Onder het afdrukje heb ik een mal van Nellie Snellen gebruikt.
Daaronder een kleedje en aan de linkerkant met een Doohikey van Magnolia `Scalloped tag` de label gemaakt.
Daar heb ik aan de bovenkant ervan een kantje geregen en met een stukje touw een strik erin gemaakt.
Met 2 verschillende grootte Martha Stewart kristalponsen `Artic snowflake` heb ik de ijskristallen gemaakt.
In het midden daarvan heb ik een strassertje geplakt.
Ook heb ik ze bewerkt met glitter.
Ik heb alle randen, op de tekst, kristallen en het afdrukje na, bewerkt met het ronde apparaatje van Tim Holz.
Met dit apparaatje heb ik de randen opgeruld en met de blendingtool en inkt bruin gemaakt.


De kleuren van de distress zijn:
pine needles
black soot
antique linen
walnut stain
weathered wood

Dit is een andere kaart dan jullie van mij gewend zijn en ik hoop dat deze kaart jullie ook mooi vinden.
Vanavond ga ik nog een andere uitdaging aan, ik ga namelijk met mijn man de 80km in Waalwijk lopen ( de 80 van de Langestraat). De start is vanavond om 9 uur en hopen we morgenmiddag tussen 2 en 3 uur binnen te komen.
We hebben deze tocht al eerder 2x gelopen, maar dit jaar hebben we wat minder kunnen oefenen, dus we zijn benieuwd hoeveel we moeten afzien, hihihi.
In de volgende post horen jullie of we het gehaald hebben.
Fijn weekend en tot de volgend kaart.
Lieve groetjes

Gretha

26 opmerkingen:

Henriëtte zei

Wat heb je de stempel mooi ingekleurd en de kaart prachtig afgemaakt. Een feest voor degene die de kerstkaart mag ontvangen.

Groetjes Henriëtte

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

prachtig je kaart, alles past perfect bij elkaar en knap ingekleurd.
Succes met het lopen, heel knap van jullie.

groetjes jolande

Desirée-ScrapDees zei

wat een prachtige kaart zeg echt heel mooi geworden, vind het net lijken of er hier een daar een beetje verbrand is(en dat bedoel ik dus positief!)
En wat goed dat je de 80 gaat lopen zeg, ken die toch heel goed heb tien jaar aan de route gewoond(zo'n beetje op het laatste stuk.
Wil je heel veel succes wensen en vind het een super prestatie! Ga morgen wel even langs de route staan! Dapper van je hoor!

Erika zei

Inderdaad een hele andere stijl dan we van je gewend zijn, maar ook heel erg mooi!!!
Veel succes vannacht!

Groetjes Erika

corryskaart zei

hoi gretha
dat ziet er prachtig uit en echte winterse vintage!
groetjes van corry

Thea zei

Prachtig Gretha, inderdaad heel iets anders dan dat we van je gewend zijn maar niet minder mooi.
Vanavond, vannacht en morgen heel veel succes!

Groetjes Thea

Liesbeth zei

Ik vind dit ook een geweldig kaartje hoor.
Ik wens jullie heel veel succes vannacht, hoop dat het weer een beetje meezit want de voorspellingen zijn niet zo best hier.
gr. Liesbeth

Linda zei

wauw wat een schitterende kaart
gr linda

Aartje zei

Hallo Gretha, ik heb uitgebreid op deze kaart zitten kijken en je ziet steeds weer iets nieuws erin. Erg mooi, vind de kleuren ook goedgelukt.
Succes met lopen, ik doe het je niet na...
Groeten Aartje

chantal en sygrid zei

schitterende kaart gretha
erg mooi gemaakt
succes met het lopen;)
liefs chantal & sygrid

Corrie zei

Wat een moeilijke stempel om in te kleuren Gretha, maar je hebt er een echt kunstwerkje van gemaakt, het is net een klein schilderijtje op een kaart....Prachtig!
Groetjes Corrie

carla zei

Hoi Gretha,

Deze kaart is wel heel anders dan wat we van jou gewoon zijn, maar hij is net zoals al je andere kaarten geweldig mooi.
Ik zou van dit soort kaarten graag nog wel wat willen zien.
Leuk om inspiratie op te doen.

Je bent ondertussen al wel aan je 80 km begonnen, maar toch wil ik je nog een goede prestatie toewensen. Hopelijk halen jullie de finish, maar ik denk dat dit wel zal lukken.
We horen nog wel.
Groetjes uit België
van Carla
Vraagje: sta je ook op de beurs in Mechelen?

marian zei

Hele mooie kaart geworden,heel anders dan anders maar wel erg mooi,heel fijntjes.
Ik wens je heel veel succes met de loop.
Groetjes van marian

Greet van Maurik zei

Hoi Gretha, het is inderdaad een andere kaart
dan we gewend zijn, maar niet minder mooi hoor,
het is een prachtige kaart.
Hopelijk hebben jullie de finish gehaald, maar daar twijfel ik niet aan.
Fijne zondag en rust maar lekker uit, Groet van Greet

Anke zei

Inderdaad wel heel anders maar wel heel mooi,
Veel succes vanavond en vanacht
liefs Tessa & Anke

*mieke* zei

Heel anders...dat klopt! Maar wat is hij MOOI!!! Ik kan blijven kijken:-)
Veel succes met het wandelen en natuurlijk halen jullie het!
Groetjes Mieke

arjette zei

Wooww zeg Gretha, wat is die mooi!!!! Geweldig zeg!!! Heel anders dan anders maar zéker niet minder mooi!!!!
Hoop dat die loop goed is gegaan, jemig zeg, dat is nogal zo'n afstand..... hoop dat het weer een beetje mee heeft gezeten, het onweert hier momenteel enorm....

gr. arjette.

Fieneke zei

Ik vind hem echt super. Heel erg mooi geworden zeg!!!! En ik hoop dat je "de 80" goed heb uitgelopen. Wij wonen in Drunen en horen het hier erg rommelen nu (23.00 uur) ik hoop voor jullie dat het droog blijft! Erg knap hoor, ik wil het ook nog steeds een keer doen maar.....
Groetjes Fieneke

yvon zei

Schitterende kaart Gretha, echt geweldig mooi. Echt een mooi geheel geworden.
Ik hoop inderdaad maar dat jullie het droog houden, veel loop plezier.
Groetjes, Yvon

Unknown zei

Hoi Gretha,
ik loop een beetje achter met blogs bekijken, zo ook hier. Maar ik moet zeggen, dat ik heb zitten genieten van al het moois wat je gemaakt en geplaatst hebt. Wauw wat een schatjes allemaal en ook zo mooi!!
Hartelijke groet van Alexan

Marlies zei

Wauw wat een mooie kaart Gretha! Super mooie afbeelding en een geweldig geheel!
Ik hoop dat het lopen goed is gegaan!
groetjes, Marlies

creacora zei

anders maar zoooo ontzettend gaaf !!! heel mooi vind ik deze !! complimenten meis !!

Groetjes Cora

anita01 zei

Ja heerlijk je vintage kaart in kerstsferen, ik hou er zo van he.....jummie.

Ben je veilig binnen? Want och wat een weertje, hoop toch dat jullie genoten hebben hoor. Knap z'n eind...pufffff.

Warme droge groetjes,
Anita.

Kaartenkraam zei

Wat een schitterende kaart is dit, mooie kleuren bij elkaar en er is veel te zien op deze kaart!
Knap zoals je de stempel hebt ingekleurd.

groetjes van Ank

Trudy zei

Prachtige kaart Gretha!!
Groetjes Trudy

Jitske zei

Wat een prachtige kaarten staan er weer!
Groetjes Jitske