dinsdag 31 mei 2011

Happy mail



Hallo allemaal,
Ik heb deze kaart gemaakt met een stempel van Whiff of Joy `Charlotte riding pigeon`.
Ik heb de kaart een beetje in één tint gehouden. Doordat het papier van Kaisercraft `Magic happens collection` bewerkt is met sterretjes en kleine swirls komt het een beetje sprookjesachtig over.
Ik vind de stempel ook een beetje sprookjesachtig, want in het echt kan een meisje toch niet op een duif meevliegen?
Het afdrukje heb ik met een nestabilitie `Labels six` uitgestanst en een punt van de vleugel eruit laten springen.
In Gretha`s kaartenboekje wat 3 maanden geleden uitgekomen is, laat ik zien hoe ik dat doe.
Ik heb de stempel ingekleurd met de distress.



Ik heb met wit cardstockpapier de rand geponst met een randpons van Martha Stewart `Ribbon loop` en daarna met een andere randpons `Small ribbon threader` gleufjes erin gemaakt, zodat er het dunne geruit lintje doorheen geregen kan worden.
Hierboven heb ik 2 strikken erop geplakt.
Links bovenaan de kaart heb ik een hoekje gemaakt met een creatable van Marianne Design.
De soort swirl onder de bloemen is ook een creatable.
De knoopjes zijn van Papermania.


De kleuren van de distress zijn:
pumice stone
black soot
antique linen
vintage photo
tattered rose
worn lipstick
milled lavender
dusty concord
chipped sapphire

Dit is een voorbeeldkaart voor `t Hobby Hoekje de Linge.
De volgende keer laat ik jullie weer stap voor stap foto`s zien hoe ik een beertje inkleur.
Tot de volgende keer.
Lieve groetjes
Gretha

15 opmerkingen:

m@deliefjuh zei

deze is ook weer mooi. lieve rustige kleurtjes heb je gebruikt

groetjes martine

Angélique zei

Een lief kaartje geworden hoor Gretha. Ben benieuwd naar de volgende.
Groetjes Angelique

Thea zei

Prachtig Gretha, en met name hoe je de duif hebt gekleurd. Echt schitterend.

Groetjes Thea

stempelfeest zei

Heel mooi Gretha! Prachtig in die blauw/paarse tint. Het geheel doet me een beetje denken aan Nils Holgerson, een jeugdserie die vroeger op tv werd uitgezonden (oke, Nils was wel een jongetje)

arjette zei

Hoi hoi,

Oooohhh wat weer een schitterend kaartje Gretha!!! Prachtig papier is dat!! Een echte sprookjesachtig mooie kaart!!!!!!!

gr. arjette

Anoniem zei

Een echte sprookjesachtige Efteling kaart! Erg mooi geworden Gretha!!
xxx
Dutch Tulip
Marja

Anoniem zei

Gretha je kaart is prachtig, en inderdaad sprookjesachtig. Ik moest eerst aan Niels Holgerson denken.. maar dat is met een gans ;-)
Je papierkeuze is ook weer super en prachtig ingekleurd.

Liefs Hélène

Anke zei

Wat een prachtig kaartje. We zijn gisteren in het winkeltje geweest. Mooie nieuwe dingen hebben we er gekocht.
liefs Tessa & Anke

Jeannette zei

Prachtige kleuren, leuk versiert, gaaf stempeltje...kortom: een superkaartje!
Groetjes, Jeannette

Marlies zei

Wat een prachtige kaart Gretha! Super mooie afbeelding!!
groetjes, Marlies

Yvonne zei

Wow, schitterend kleurwerk, zoals altijd!! Dat blauw met paars is ook erg mooi.
groetjes Yvonne

*mieke* zei

Wat weer een schitterende kaart Gretha! Ik kan niet wachten tot de volgende kaart...inimini workshopje:-)
Groetjes Mieke

yvon zei

Wat een mooie kaart Gretha. Geweldig mooi papier is dat zeg en gaaf wat je met het afdrukje hebt gedaan. Super.
Groetjes, Yvon

Anoniem zei

Schitterende kaart Gretha en weer prachtig ingekleurd! De kleuren passen ook zo mooi bij elkaar!
Liefs, Sandra

chantal en sygrid zei

wouw schitterende kaart gretha
erg leuk gedaan
liefs chantal & sygrid