dinsdag 3 mei 2011

Tilda and Edwin are dancing


Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een lang bericht voor jullie omdat ik wat aanvragen had om een filmpje te laten zien over hoe ik inkleur. Ik heb geen camera en doordat ik best wel lang bezig ben om een afdrukje naar mijn zin in te kleuren, waardoor het dan te lang gaat duren, laat ik jullie nu aan de hand van stap voor stap foto`s toch een gedeelte zien hoe ik dat doe.
Ik laat eerst het inkleuren van het gezicht en andere ledematen zien waar ik de huidskleur heb gebruikt.


Ik begin altijd eerst met het gezicht en de kleur tattered rose, hiermee kleur ik het helemaal mee in. Ik begin wel altijd onder de haargrens. Dat doe ik zowieso altijd aan de rand of in een hoekje.
Doordat er aan de punt van de kwast de meeste inkt zit, begin ik dus daar waar je de meeste schaduw wilt hebben.


De volgende stap is om daarover heen heel licht met de kleur vintage photo te gaan, alleen op de gedeelten waar je het donker wilt hebben. Je laat het dan wel licht uitvloeien naar het midden.
Dit doe ik nu eerst bij Tilda, later als het gezicht van Tilda af is ga ik verder met Edwin.


Daarna ga ik weer met tattered rose erover heen, omdat vintage photo de neiging heb om wat gelig te worden. Hiermee voorkom je dat enigzins.
Nu pak je een tipje aged mahogany en maak je de wangen.

 

Dit doe je hetzelfde met Edwin. Daarna kleur je de armen en benen en niet te vergeten het nekje op dezelfde wijze in. Behalve de kleur aged mahogany, dit is alleen voor de wangen.
Als je de kleur aged mahogany te donker vind kan je ook worn lipstick gebruiken.


Als jullie dit leuk vinden laat ik jullie een andere keer een andere gedeelte van een afdrukje zien hoe ik dit inkleur.


Voor de overige gedeelten heb ik kleuren van de distress gebruikt:
antique linen
vintage photo
frayed burlap
walnut stain
weathered wood
shabby shutters
peeled paint
forest moss
broken china
H2O blushing rose voor het jurkje


Andere materialen voor de kaart zijn voor het hekje een MSpons `Iron fence`.
Swirl boven de bloemen van MD een creatable
tekst van Kaisercraft `friendship sentiments`.
Verder een ruit lintje, bloemen en strassteentjes.
Ik heb in ons boekje ook een duidelijke uitleg weergegeven over het inkleuren.

Ik hoop dat jullie dit leuk vinden.
Bedankt voor je bezoekje en tot de volgende kaart.
Lieve groetjes
Gretha

20 opmerkingen:

Judith zei

Ik vind je uitleg echt super! Hier kan geen filmpje tegenop hoor. Het kaartje is ook prachtig!

Groetjes Judith

Diana zei

Wat een prachtige kaart weer Gretha. Bedankt voor je uitleg daar heb ik vast wel wat aan, ga het straks meteen even op deze manier proberen. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer.

Groetjes Diana

Yvonne zei

Hoi Gretha, wat een geweldige tutorial zeg! Heel erg duidelijk veel prettiger dan een filmpje! Je kaart is zoals al je kaartjes weer schitterend!
groetjes Yvonne

Crea Astrid zei

Prachtige kaart. Je hebt het erg goed uitgelegd Gretha, net zoals bij de workshop op beurzen.

Groetjes Astrid.

arjette zei

Hoi hoi,

wat een onwijs leuk kaartje!!!!!!!!! En wat handig zo die uitleg met foto's!!! Zou het heel leuk vinden als je dat ook voor andere "onderdelen" van je afdrukje zou laten zien!!

gr. arjette.

Sandra zei

Super leuk kaartje en geweldig uitgelegd!!! Ik ben net begonnen met distress dus voor mij is dit een superuitleg..... klein vraagje nog op welk papier kleur jij??
Groetjes Sandra

m@deliefjuh zei

OH WAUW! hij springt er weer prachtig uit!

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

prachtig kaartje en een heel duidelijke uitleg over het inkleuren, dank je wel.

groetjes jolande

creacora zei

hoi Gretha ik ben zelf ook van de Distress inkt ik vind dat zo mooi effect hebben veel natuurlijker dan de copics maar dat is smaak he
ik vind je foto`s erg duidelijk en intressant om te zien hoe jij dat doet het vervolg is welkom hoor !!
en je kaart is prachtig !!

Groetjes Cora

Liesbeth zei

Super Gretha,
Daar heb ik zeker wat aan, duidelijke uitleg en mooie foto's,
Super kaartje trouwens.
gr. Liesbeth

Ditta zei

Dankje wel voor deze duidelijke uitleg!
Je kaart is weer prachtig. Ze zijn altijd een voorbeeld van hoe het wel moet!
groetjes Ditta

Anoniem zei

Prachtige kaart Gretha, en je uitleg is heel duidelijk gedaan.

Laat het vervolg ook maar zien ;-)

Liefs Hélène

Kim zei

Bedankt voor de super uitleg en je kaartje is weer prachtig geworden.

Groetjes van Kim

Jolanda de Ronde zei

Wauw je kaartje is zoals gewoonlijk weer TOPPIE!!
Zoals jij dat telkens weer uit je mouwen weet te schudden, petje af meid.
Duidelijke uitleg met hele mooie foto's!

Groetjes,Jolanda

Anke zei

Wat een mooi kaartje.
liefs Tessa & Anke

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Hallo Gretha,
Ik vind je kaartje zoveel vrolijkheid uitstralen. Leuke stempel en super ingekleurd.
Soms heb ik het idee dat je er meer mee kan dan de Copics. Je uitleg is duidelijk.
Groetjes Lida

yvon zei

Oh, wat een geweldige kaart, heerlijk die vrolijke kleuren en super ingekleurd weer.
Die foto's zijn erg duidelijk, dank je wel voor de uitleg.
Groetjes, Yvon

Unknown zei

Prachtige kaart gretha en wat leuk zo je stap voor stap uit leg.

Lieve groetjes Suze

Corrie zei

Hoi Gretha
wat een lekker vrolijk kaartje
Edwin en Tilda dansen zo de kaart af.
Liefs Corrie

Jitske zei

heel vrolijke kaart,
Groetjes Jitske