zaterdag 2 juli 2011

Watercan Tilda en een mini workshopje


Hallo allemaal,
Ik heb een kaart gemaakt met een magnoliastempel `Watercan Tilda` en ik heb haar ingekleurd met de distress en haar jurkje met H2O.
Ik heb eerst wolken gemaakt op aquarelpapier (dit heb ik ergens op internet gezien maar waar?) en dat heb ik als volgt gedaan. Je knipt eerst van aquarelpapier, omdat dit toch wat steviger is dan gewoon papier,  een wolkenvorm. Dit hoef je alleen van de bovenkant te doen. Dit leg je op het aquarelpapier waar je Tilda opplakt.  Met een make-up sponsje breng je wat distress inkt gedeeltelijk op de wolk en gedeeltelijk op het aquarelpapiertje waar Tilda komt te staan. Je schuift zo steeds de wolken naar beneden en breng je ook steeds wat inkt op je papier.
Als dit niet duidelijk is hoor ik het graag en laat ik jullie de volgende keer wat foto`s zien.
Onderaan het afdrukje heb ik wat graspollen getekend. Tilda heb ik uitgeknipt en verhoogd erop geplakt met 3d kit.
Het papier wat ik gebruikt heb, komt uit de miniserie van Magnolia.
De rand heb ik met behulp van de randpons van MS `Pinking Scallop` gemaakt.
Hieronder laat ik jullie zien hoe ik de jurk heb ingekleurd.
Bij het eerste plaatje heb ik de jurk heel licht gekleurd.


Bij het tweede plaatje heb ik het al iets donkerder gemaakt.


Bij de derde zie je dat ik al licht aan de linkerkant wat plooitjes erin heb gebracht.


Dit doe ik nu ook bij het volgende plaatje aan de rechterkant en maak ik het later in zijn geheel nog iets donkerder.


Bij dit laatste plaatje geef ik nog meer accenten aan bij de plooitjes, dit doe ik nu ook onderaan het jurkje



En zo ziet er in zijn geheel uit als Tilda klaar is met inkleuren.


Ik heb de kaart verder versierd met nog een bloemenpartij.


De kleuren van de distress zijn:
tattered rose
vintage photo
aged mahogany
antique linen
weathered wood
black soot
walnut stain
broken china voor de wolken
H2O Blusing rose

Ik hoop dat het duidelijk voor jullie is met het workshopje, zijn er vragen dan hoor ik het graag.
Fijn weekend allemaal en tot de volgende kaart.
Lieve groetjes
Gretha

35 opmerkingen:

*mieke* zei

Ooohhh Gretha, jij bent volgens mij echt de koningin van het inkleuren... Het lijkt wel of het jurkje van Tilda echt is... Als ik vragen mag, waarmee kleur jij in, waterpenseel of een gewoon penseel?
Groetjes Mieke

arjette zei

Hoi hoi,

schitterend zeg!!!! Die wolkenlucht is ook heel mooi!!!! Heb je het misschien gezien op het blog van Bev? Zij heeft hier even geleden een workshoppie op haar blog gezet.....
Fijn weekend!!!!!

gr. arjette.

Yvonne zei

Wow, zeg wat geweldig en echt zo ontzettend mooi gekleurd. Wat knap hoe je die plooitjes heb gekleurd in de jurk!
groetjes Yvonne

yvon zei

Prachtige kaart, heerlijk al dat blauw. En inderdaad, dat inkleuren van jou is super.
Heel fijn weekend nog.
Groetjes, Yvon

Neline zei

Geweldig! Wat heb je deze kaart weer prachtig gemaakt.
Heel mooi ingekleurd, en leuk gedaan met de wolken als achtergrond.
Groetjes,
Neline

Sandra zei

Prachtig!!!! Wat mooi ingekleurd en super dat workshopje heb er enorm veel aan, ik ben ook wel nieuwschierig waar je mee kleurt met waterpenseel of gewoon penseel, ik heb onlangs een aantal penselen van cotman aangeschaft en ik moet zeggen dat bevalt prima, maar die plooien daar moet ik nog even op oefenen...
Groetjes Sandra

Chantal zei

Hi Gretha, wat een prachtige kaart! Heel mooi hoe je het ook hebt opgebouwd en daar leer ik weer veel van zeg! Ik heb nog even een vraagje: ik zie jouw website heel raar ingedeeld en ik weet niet of ik de enige ben, maar ik zie allemaal rare codes in je titelbalk en je layout zit door elkaar. Ik heb dit alleen bij jouw blog... Misschien ligt het aan mij, maar ik wilde je dit wel even vragen/melden. Ik gebruik Google Chrome. Groetjes, Chantal

Liesbeth zei

Hoi Gretha,
Prachtig weer je kleurwerk, maar ook de rest van je kaartje is fantastisch.
Ik heb ook hetzelfde probleem als mijn voorgangster met je blog.
gr. Liesbeth

Corrie zei

Hoi Gretha
wat een heerlijk zomers kaartje
prachtig die kleuren.
Fijn weekend
Groetjes Corrie

Babette zei

Super leuk kaartje en bedankt voor de miniworkshop, kleur dan wel met potloden maar ook daarbij zijn deze tips erg welkom.
Groetjes Babette

GerJanne zei

Hoi Gretha,

wat een leuke kaart met al dat blauw. En wat goed van je om te laten zien hoe je inkleurt. Mooi effect met die plooitjes!

Groetjes,

GerJanne

Greet van Maurik zei

Hoi Gretha,het is een mooie kaart geworden.Lieve groet en tot de volgende creatie.Fijn weekend

CraftyC zei

This is so pretty Gretha, Love the pretty colours and great layout!
Clairexx

Dina zei

prachtig gedaan en bedankt voor de tips

Unknown zei

Oohh wat heb je een schitterende kaart gemaakt Gretha lieve kleurtjes super, wat een leuke uit leg heb je gegeven .

Lieve groetjes Suze

Erika zei

Wat heb je dat jurkje ontzettend mooi ingekleurd, 't is net echt! Ik vind het hele kaartje supermooi, helemaal mijn kleurtjes.

Groetjes Erika

Anke zei

Wow wat prachtig.
groetjes Tessa & Anke

Andrea zei

hoi Gretha,bedankt voor het laten zien van je prachtige kaart en uitleg
groejtes andrea

Bernadet zei

geweldig gretha!!
Super hoe je die plooitje hebt ingekleurd. Ziet er uit alsof het in 't echie is

Unknown zei

ohhhhhhhhhhhhh wat mooi wat kan je toch prachtig inkleuren superssssssssssss en je kaart in een woord schitterend

Liefs Nellie

corryskaart zei

hoy hoy
gretha wat een geweldige kaart en alle lovende woorden die gezegd kunnen worden, zijn al gezegd dus sluit ik mij aan bij al de andere reactie''s
groetjes van corry

Carola zei

Hallo Gretha,

Wat een super uitleg heb je ons gegeven, helemaal toppie, daar heb ik echt iets aan.
Ik ga het straks ook eens uitproberen.
De kaart is erg mooi, ook de wolken zijn geweldig.
Fijne zondag
veel liefs Carola

Creatiefhandje zei

Hoi Gretha,
Super leuk zeg helemaal toppie
gr esmee

Unknown zei

prachtige kaart en heel mooi ingekleurd! groetjes van Ageeth

Trudy zei

Het is weer een prachtige kaart Gretha!
Groetjes Trudy

chantal en sygrid zei

schitterende kaart gretha
erg leuk gedaan
liefs chantal & sygrid

petra,s cards zei

prachtig gretha je kaart en dat papier yummie!!! en je kleurwerk ik vind het echt uit de kunst!!!!!
fijne zondag xx petra

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt. Leuk gedaan zo, die mini workshop.

Fijne Zondag.

Groetjes Astrid.

Marlies zei

Een prachtige kaart en geweldig gekleurd, wat mooi gedaan met de plooitjes! De lucht en gras is ook super mooi gedaan!
groetjes, Marlies

Mandy's Magnolia cards zei

wauw wat heb je dit prachtig gedaan zeg!
ben helemaal weg van je prachtige inkleur kunsten!
groetjes, Mandy

Anoniem zei

Wow wat een geweldig mooi en lief kaartje Gretha.
En wat een mooie workshop heb je gemaakt.
Misschien ga ik het ooit nog eens leren.Maar omdat ik het niet mooi kan doe ik het niet graag en is de cirkel rond.(lol)
Maar zeg nooit nooit zeg ik dan tegen mezelf.

Groetjes Jannie

jurian zei

hoi gretha
wat een mooi kaartje zeg !!! en toppie ingekleurt zeg !! '

groetjes jurian

scrapcreations-judith zei

Wat prachtig om te zien hoe Tilda kleur krijgt, echt prachtig gedaan met de kleurencombinatie.
Groetjes Judith

Christine zei

Stunning Tilda creation gorgeous DPs & your colouring is perfect..great layout & take on the Distressing chall.

thanks for sharing at Totally Tilda chall this time.

smiles Christine TT DT & girlies xx

Christine zei

Sorry left the comm. for the card above this..oooopps. still a stunner tho..

smiles Christine xx